onsdag 9. september 2009

Gi oss noe å glede oss over da, please!

I likhet med store deler av Norges fotballinteresserte befolkning var jeg skeptisk da Egil "Drillo" Olsen var den beste erstatteren NFF klarte å hoste opp da Åge Hareide omsider kastet kortene og avsluttet sin særdels svake innsats som trener for herrelandslaget i fotball.

I likhet med store deler av Norges fotballinteresserte befolkning var jeg ekstatisk etter at Drillo i sin første kamp som landslagstrener tok hjem skalpen til Tyskland!
Riktig nok var det en ubetydelig privatlandskamp, men allikevel da!
Det var fotballmaskinen Tyskland som fikk juling av et norsk landslag som ikke hadde vunnet en kamp på over et år!

Der og da trodde jeg Drillo var Messias!
der og da trodde jeg Drillo i kraft av sin systematikk, sin tro og sine kunnskaper var istand til å få uengasjerte, uinteresserte, overbetalte norske fotballproffer til å blø for drakta igjen.
Få dem til å vise den spiriten som tok oss til to VM-sluttspill på 90-tallet!
Ettertiden viste at jeg tok feil og at Drillo er en ganske alminnelig 60-åring med gummistøvler.

Jeg skal ikke påstå at Drillo ikke er rette mann til å føre landslaget videre.
Like lite som jeg skal påstå at mannskapet han disponerer er så håpløst at vi kan se langt etter minneverdig spill fra "våre beste menn".
Men jeg forventer festspill mot Makedonia!

Nå er denne kvalifiseringen forlengst historie og det er på tide å skape et "nytt" Norge!
Dersom ikke de gamle heltene både de på banen og de på benken) evner å gi oss en festkveld mot Makedonia tar jeg det som et tegn på at NFF må kvitte seg med gammelt daudkjøtt og slippe nye koster til!

Mne intill da er det Forza Drillos for alle penga!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar